Baloya pencereden girdim ve yine kimse fark etmedi. Saçmalıyorlar artık bu güvenlik konusunda. Beş yaşındaki çocuk bile buraya girip herkesi öldürebilir. Kendileri bilirler, ne diyeyim.. Doğru insanları kullanarak onları uyardım bir kaç defa. Ve şimdi, sıfır güvenlik önlemi ile: Maskeli balo!..

Maskeler her yerde.. Gözlerin etrafını, burunları ve bazen ağızları kaplayan maskeler. Soyluların o koca burunlarını ve alaylı bakışlarını, gözlerinin yanlarındaki kırışıklıklarını gizleyen maskeler. Sahte tebessümlerini gizleyen maskeler. Maskeli baloları çok seviyorlar çünkü rahat oluyorlar.

Etraf sahte insanlar dolu. Ahlaksız, bozuk, bedenlerini piç etmiş kişiler.. Bir de bana piç derler.. Sör Georald mesela: maskesinden tanımadığı o genç ve güzel vücutlu kadın, 20 yıl önce peydahladığı ve başkasına baksın diye üzerine para vererek attığı kendi kızı. Hani şu, şu anda fingirdeştiği. Ve Leydi Sallen'e bakın: yine ağlamış, yüzü kırmızı. Muhtemelen tüm yüz boyası akmış. Gözlerinin kırmızılığını alerjisine bağlıymış gibi davranıyor. Muhtemelen bir alerjisi bile yok. Ve Lonear, cebine attığı o gümüş çatalı kimbilir kime satacak. Ne kadar da kirli gözüküyor bu insanlar buradan. Benim maskemin altından..

Anons ediliyor rahip ve rahibelerin gelişi. Tanrıların kutsanmışları.. Hepsinin de maskelerinin altında kendi sırları..

Ama o nedir? Bir kolye görüyorum. Alev alev yanan bir yürek. Yürek tamam ama kolye?.. Tıpkı O'ndaki gibi.. Ama biraz farklı?. Fakat O'ndaki gibi..

Yaklaşıyorum bir şekilde ona. Dansa kaldırıyorum. Maskesi bir şeyler gizliyor. Acı görüyorum, ayrılık görüyorum, giz görüyorum, sırlar görüyorum, korku görüyorum. Ve o bana bakınca, gümüşi maskemin üzerinden kendini görüyor. Benim gördüğüm gibi değil, görmek istediği gibi. Tuhaf.. Maske bana insanların görmek istemeyebileceğim yönlerini gösterirken onlara görmek isteyeceklerini gösteriyor niyeyse. Ben güvensizliği görürken onlar güvenilirliği görüyorlar bazen. Korku görmek isterken, korkularını görüyorlar. Tuhaf..

Dans etmeyi biliyor mu emin değilim. Garip dans ediyor. Farklı bir dans. Ayak uyduruyor ama, tuhaf yine de. Etrafta insanlar izliyorlar bizi. Yüzü olmayan adam ve tanımadıklarını kadını..

Ve dans bitiyor..

Etraf yine eski iğrenç halinde. Midemi bulandırıyor. Kusasım geliyor bazen. Gördüklerim bana olmaktan kaçındıklarımı gösteriyor. Balkona sığınıyorum. Bu lanet maske bana nefes aldırmıyor..

Kahyadan ona yaptığım daveti belirten notu almış olmalı ki yanıma geliyor, balkona. Belki o gördüklerimi görüp anlayabilecek biridir. Ama peki o kim?.. O kolyenin onda işi ne?..

Ey tıpkı daha önceden kalbimi ve ruhumu çalmış olan gibi ruhuna kendini daha da değerlendirecek ve koruyacak tılsımlar takmış kadın!.. Bu, kirli olduklarını bilmek için hiç bir ek bilgiye ihtiyaç olmayan soylu züppelerin kendilerini maskelere sığındırdıkları baloda; seni maskesi tüm gizleri gösteren ama senin maskesinin altına dair hiç bir şey göremediğin adamın yanına getirecek kadar meraklı ve yaralı yapan şey nedir?..

biraz üzerinde oynadım belki şimdi bir miktar daha düzgündür..

0 adet elleştiri almış.:

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa