Şarabını yudumladı, karşısında oturan kadına baktı. Çalan şarkının nakaratını mırıldandı hafif ve anlaşılmayacak şekilde. Kadın, adamın gözlerinde gördüğü şeyi kelimelendiremeyip sordu: "Hayrola yine?" diye merakla. Adam gülümsedi ve şarkının melodisine uydurmaya çalışarak cümlesine başladı:
"Kalbim, kolay elde edilen bir kadın bedeni gibi!
Ben bu gece, bu şarap kadehiyle aşık oldum yine;
Ben bu gece, bu şarkıyla aşık oldum yine;
Ah dostum, Horatio'm. Sen anlarsın yalnız bu sözlerimi
Ya da sen de anlamazsın ama sen yargılamazsın yalnız bu sözleri
Aşık oldum ben burada, bu gece, bu şarkıda.."
Kadın şarabını kokladı ve yudumladı. Ağzında bir süre tutup yuttu yudumunu. "Gormothe*'den sonra yeni bir bekleyişin mi oldu bu dünyada?" dedi umursamazca. Adam ciddileşti; "Hayır. Bu kadeh, bu şarkı ve bu gece bittiğinde bitecek bir aşk bu. Ölümsüz bir aşk." dedi. Kadın baktı sadece, boşluğa daldı gözleri; yolunu bulmaya çalıştı o boşlukta. "Ne kadar masum uyur o biliyor musun Latrenu**?" dedi adam ve ekledi "Uyurken görmez insanların korkunç hikayelerini, hallerini ve yüzlerini. O, ne kadar güzel görünüyor uyurken biliyor musun Latrenu? Sen hiç izledin mi Leatne***'yi uyurken? Yüreğim bir yıldız gibi bağlandı, şarkıdaki gibi.." Latrenu kadehle oynayarak mırıldandı "Güneş çıkınca.." lafını kesti adam; "Ölümsüz diyorum, güneş çıkmasından bahsediyorsun. Ne fark eder? Şu an asıl ölümsüz olan." dedi hızlıca.


Sonra; sonra şarkı bitti; yazan kişi şarkıyı tekrar başa almaya üşendi. Yazı boyunca arkada hep Yeni Türkü - Destina çaldı. Evet, adam o gece, o kadehle, o şarkıda; Destina'ya aşık oldu. Ve sabah hepsi geçti..

*Gormothe: Yeterince iyi olduğunda insanlar onları alıp huzur dolu topraklara götüreceği rivayet edilen bir at.
**Latrenu: Bir kadın.
***Leatne: Bir adam, Latrenu'nun sevgilisi.

2 adet elleştiri almış.:

hosuma gitti bu benim, belki devami vardir ?

19 Mart 2010 11:30  

başka bir şarkı açsaymış ya yazan?
belki destina başka bir şarkıya sığınmıtır hem.

ayrıca; silmesene.

19 Mart 2010 14:02  

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa