*Elead bara girer, kalabalık masaları geçip bar tezgahına yaklaşır ve uzun taburelerden birine oturur sıçrayarak, Gece gelir.*
Gece: Hangi yangını söndürmek istiyorsun ruhundaki?
Elead: En fazla yakanını.
Gece: Çok fazla yangın görüyorum yüreğinde, hepsi kavuruyor etrafını ve kabını. Sen seç yangını.
Elead: İntikamlarımın ve öfkelerimin alevlerini yalnız benim söndürmemi kabullenir yüreğim, aşklarımı yalnızca tenim doyurur, pişmanlıklarımıysa gözyaşım söndürür. Ne kalıyor geriye?
Gece: Bilmediklerinin yok edici alevi? Ya da bilincinin?
Elead: Bilmediklerimin alevi namlumda kalan dumandır, bilincimse terk etmiştir beni uzun zaman önce.
Gece: Karamsarsın, sana bir bardak içerisinde umut ve ışık vereyim; üzerinde yüzen tatlı bir limon olsun.
Elead: Şarap tercihimdir, içkim acı ya da ekşi olsun isterim bilirsin.
Gece: İçin yeterince ekşi değil mi içkini de ekşi istiyorsun?
Elead: Ancak o uyum sağlıyordur belki de, belki tatlılık zehirleyecek ekşiliğimi diye uzak duruyorumdur zaten.
Gece: Şarabım var aslında bir kadeh, özel. Ama sandığından çok daha koyu, ekşi ve serttir.
Elead: Gece, bir şarap gözlerinden koyu; hayal kırıklıklarından ekşi ve sözlerinden sert olmadıkça onlara özel dememelisin bence.
Gece: Benim değil ama seninkilerden koyu, ekşi ve serttir kesinlikle..
Elead: Üstadımla tandışmama izin ver o zaman, takdim et beni ona!
*Gece bir kadeh şarap getirir, şarap siyaha yakın bir kırmızı rengindedir*
Elead: Lanetlinin kanı da olsa, yılanın gönlünün gözyaşı da; içki içkidir!
*Elead kadehi bir yudumda içer, sallanıp tabureden düşer*
Elead: Bu.. Bu neydi böyle?..
Gece: Kişinin en ağır içkisi kişiliğidir. Bir tattı mı vazgeçemez normalde. Sadece biraz şarap kattım içerisine, cehennemin bekçisi köpeği öldürecek cinsinden. Tadın nasıldı Elead?..
Elead: Lanet etmelerine hak verecek kadar kötü, merhamet dilemeyi gerektirecek kadar kesin ve baş eğik dinlenecek kadar doğru bir dil sahipsin Gece gerçekten de..
Gece: Kendine bir iyilik yap ve gidip uyu. Hatta dur..
*Gece barın arka kısmına gidip bir süre sonra uzun bir bardak içerisinde dumanı tüten beyaz bir sıvıyla gelir.*
Elead: Nedir bu bembeyaz şey? İlk günahın sıvı hali mi yakacak şimdi de içimi?
Gece: Yoo, sadece süt. Uyumana iyi gelir, güzel düşler getirir. Süt, hayat verir. İçindeki yangını durdurmasa bile dindirir. Gülümse ve iç.
Elead: Bir barda, kendimin acı şarabı sonrası süt içmek?..
Gece: Benim barıma asla normal beklentilerle gelinmez..
*Perde kapanır..*

0 adet elleştiri almış.:

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa